کارشناس مسائل استراتژیک افزود : اوباما انتهای دوره هشت ساله اش را طی میکند و با شعار “امید” آمد، باشعار تغییر آمد و امروز در جامعه آمریکا ملتش نه تغییر دیدند نه امید .مردم به طبع همان امید که اوباما داده بود که نیروهای نظامی را از عراق و افغانستان بیرون میبرد دیدن که این امر اتفاق نیفتاده و به تازگی حدود ۲۵۰نفر نیرو وارد رقه در سوریه کرد.در واقع اوباما قول داد و عمل نکرد و “امید” واهی به جامعه کاری بود که اوباما در شعارهایش به مردم قول داد.

وی ادامه داد : مهدویت برای ما چه امید و انتظاری است؟ آیا این موعودگرایی توهم است؟ آیا این امید کاذب است؟ این تفکر همان تفکر حجتیه است . در ما تلقی کردند که او می آید و نجات میدهد وهیچ کاری نکنید و منتظر باشید ، این غلط است. این یعنی شما هیچ تغییری ایجاد نکنید. باید تغییر انفسی ایجاد کنیم باید از خودمان تغییر را ایجاد کنیم تا امید برایمان نمایان شود. این ایجاد امید که از تغییر خود ایجاد به وجود می آید انقلاب ایجاد می کند.

عباسی اظهار کرد: مهدویت نیاز به سیرورت و شدن دارد. برای ایجاد یک درخت از زمانی که کاشته می شود به ترتیب تبدیل می شود به بته بعد نهال بعد درختچه و ادامه میدهد تا به درخت برسد و نمیتوان جلوی این رشد را گرفت به این مسیر طی شدن سیرورت گفته می شود. باید به سمت حضرت برویم تا نجات پیدا کنیم وگرنه هرکس می اید و امید کاذب در ما ایجاد می کند مثل اوباما و دیگران که نتوانستن به شعارشان عمل کنند. بشر باید در خود تغییر ایجاد کند و به امید واقعی برسد.امید در درون ماست و بیرون از ما نیست که همچون هویجی بخواهیم به آن برسیم.امید را ما می سازیم و آن هویج را ما باید در درون خودمان بسازیم.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت : انقلابی کسی است که بتواند تغییر ایجاد کند ، من میتوانم اقتصاد ، فرهنگ ، اجتماع و اخلاق را درست کنم و هیچ کس از بیرون مرزها نمی آید به ما کمک کند . و تعبیر من انقلابی ام از اینجاست که از تغییر درونی خودمان شروع کنیم.

وی افزود: سیاست مقاومتی، فرهنگ مقاومتی، اقتصاد مقاومتی ، امنیت مقاومتی ، خانواده مقاومتی یعنی مقاوم سازی سیاست ، مقاوم سازی فرهنگ، مقاوم سازی اقتصاد، مقاوم سازی امنیت و مقاوم سازی خانواده. برای این مقاوم سازی باید دنبال فرمول تغییر باشیم . پس باید از خودمان شروع کنیم و به بیرون امیدی نداشته باشیم تا انقلاب کنیم و انقلابی باشیم.

عباسی با بیان اینکه برای این انقلاب باید طرح و ایده خودت را داشته باشی تا بتوانی زیر ولایت خودت باشی و نباید از بیگانه تبعیت کرد ادامه داد: مصلح اجتماعی همچون پزشکی است که برای سلامت بیمارش داروی تلخ و تیغ جراحی تجویز می کند تا او را نجات دهد نه داروی شیرین و هرچه که بیمار دوست دارد. ما درجامعه کلی فیلسوف و عالم و فقیه و … داشتیم اما مصلح به ندرت وجود داشت. فرقشان این است که دانشمند علمی دارد و در اختیار دیگران می گذارد و برایش مهم نیست که به اصلاح جامعه کمک می کند یا نه اما مصلح اجتماعی کسی است که که علمش را در راستای اصلاح جامعه بکار می گیرد.

رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: کار بجایی رسیده که رهبرانقلاب فرمودند که علوم انسانی موجود توحیدی نیست. چیزهایی که امروز در دانشگاه ها تدریس میشود تثلیثی است ، توحیدی نیست. ۷۰هزار استاد دانشگاه داریم که هفت نفر بین این ها از خود نظریه ای ندارند و هرچه که آموخته اند را به همان شکل به خورد نسل دانشجوی کنونی می دهند.

وی گفت : کسی که ادعا منتظر بودن می کند باید آماده حرکت اصلاحی در جامعه باشد ، امروز باید فرق مصلح و عالم را بشناسیم . باید فرق ورزشکاری را که از کشور بیگانه با هزینه یک میلیاردی تومن فقط در یک ماه حقوقش است که هزار برابر حقوق یک کارگر امروز حقوق میگیرد و طبق استاندارد افلاطون بین پایین ترین شغل و درآمد تا بالاترینش باید شش برابر باشد که امروز با این وضع درآمدی مردم در اجتماع باید کسی را از بیرون مرزها بیاوریم و این همه هزینه کنیم در صورتی که میتوان از توان داخلی با تقویت کردن آن استفاده کرد وگرنه این همه هزینه با وجود یکهزارم هزینه برای یک متخصص داخلی از مشخصات یک جامعه بیمار است.

عباسی افزود : ممکن است هریک از این طرفداران تیم ها مخالفت کنند ولی آیا غیر از این است که هریک از این افراد وقتی به زندگی خود برمیگردند همین انتقادات را نسبت به جامعه دارند و از میزان حقوق و مزایای خود گله مند هستند و ادعای بی عدالتی را دارد.

کارشناس مسائل استراتژیک مطرح کرد: جامعه ای که جوان ورزشکارش از مشروبات الکلی و قرص ها روانگردان و … استفاده می کند و می میرد آیا فرق نمی کند با جوانی که برای امنیت کشورش تازه عروس و خانواده خود را رها می کند و شهید می شود آنوقت از نظر شما مصلح اجتماعی کیست؟

وی گفت : لیبرالیسم پدیده ی پیچیده ای نیست در واقع لیبرالیسم همچون پنج انگشت دست است که به ترتیب حلال ، مستحب، مباح ، مکروه و حرام است. کسی که همه چیز را مباح می پندارد و هیچ حرام و حلالی را قبول ندارد را لیبرال می گویند. خائنین جریان روشنفکری این را آزادی معرفی می کنند یعنی آزادی از حرام و حلال و شریعت. یعنی بگذار هرچه می خواهد انجام دهد. همچون بازار آزاد که هرگونه کلاهبرداری در آن انجام می شود.

حسن عباسی ادامه داد : امام (ره) فرمودند پول در جامعه نباید کار کند. امام در سال ۱۳۶۳ در دیدار مسوولین بانکها فرمودند در بانکی اگر ربا باشد آن بانک اسلامی نیست و امروز بیش از ۱۰مرجع فرمودند که بانکهای ما ربوی هستند.

رئیس اندیشکده یقین گفت : امروز کشورهای دنیا ۶۰تریلیون دلار بدهکاری داردو بیشترین بدهکاری جهان را آمریکا و ژاپن بخاطر پول بدون پشتوانه دارند. ولی تعدادی در داخل می گویند چون ولایت فقیه داریم ، چون از فلسطین دفاع می کنیم ، چون حجاب در دانشگاه های ما ملاک است فقط ما بدبخت هستیم.

وی افزود : حرف مصلح اجتماعی در سال ۱۳۶۳ این بود که پول نباید کار کند و این جمله را ۳۲سال پیش بیان کردند که اگر همان موقع یک مصلح اجتماعی در دانشگاه بود و این جمله را تئوریزه می کرد و علمی از آن خارج می کرد امروز جمهوری اسلامی لازم نبود از کشورهای غربی درخواست سرمایه گذاری در کشور کند .

حسن عباسی بنیان تفکر غرب لیبرالیسم دانست و ادامه داد : لیبرالیزم یعنی حرام و مکروه و … وجود ندارد. در پشت دلار آمریکا نوشته ما خدا را قبول داریم که آن خدا منظور همان گفته ی آدام اسمیت است که گفت بازار خداست و این بازار دو دست نامرئی دارد وگفت که عرضه و تقاضای بازار را رها کنید که این دستان نامریی بازار را متوازن می کند.که سال گذشته برنده جایزه نوبل اقتصاد با تمسخر اعلام کرد: گشتیم واین دستان نامریی را نیافتیم. آنها تبلیغات و پول را دستان بازار یعنی خدای خود می دانند.

کارشناس مسائل استراتژیک  گفت : یکی از پیامبران ظلم لیبرالی “جرنی بنتام” است که برخی از مسولین با عملکردشان امروز شیعه جرنی بنتام هستند. که برخی از وزرا امروز اعلام میکنند باید به لیبرال برسیم. که رهبر انقلاب مساله جهاد کبیر را مطرح می کنند که خداوند می فرمایند که ای پیامبر در جهادکبیر تبعیت از فکر کفار و مشرکین و ملحدین و منافقین نکن ، مگر فرزندان خمینی مرده اند که لیبرال ها بر کشور حکومت کنند!

وی در پایان تصریح کرد : ای جوان از نسل شما به دور که در غفلت به سر ببرید و جهاد کبیر زمین بماند ودشمن فکری و عملی در اینجا رخنه کند.