امروز مصادف است با: ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
تاریخ انتشار:۲۲/ ۰۱/ ۱۳۹۵
دسته خبری: ایران و جهان
مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی؛

عباس کاظمی با اشاره به طرحی که با عنوان “برندینگ” مطرح شده است گفت: در طرح برندینگ به هیچ وجه قیمت‌ها آزاد و شناور نخواهند شد و قیمت پایه توسط دولت تعیین شده و یک نرخ خدمات هم بر اساس درجه بندی برندها به قیمت بنزین اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رضوان خبر ، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص حذف کارت‌های سوخت‌ اظهار داشت: کارت‌ سوخت‌ها به دلیل امنیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها طراحی شدند و زمانی که کارت سوخت‌ها طراحی شدند تولید بنزین داخلی ۴۸ میلیون لیتر و مصرف روزانه بنزین ۷۴ میلیون لیتر در روز بود.

 وی افزود: در واقع کارت‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت و حفظ امنیت عرضه سوخت طراحی شدند که در این زمینه موثر هم بودند و ما در این زمینه توانستیم تولید پالایش‌ها را افزایش دهیم و قیمت را هم به قیمت منطقی هر لیتر هزار تومان برسانیم.

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: امروز ما امنیت عرضه سوخت را به صورت خوبی تامین کرده‌ایم، رشد مصرف در تمام مرزهای ما منفی بوده و نشان می‌دهد که تقریبا قاچاق بنزین صورت نمی‌گیرد و از همه مهم‌تر با تک‌نرخی شدن بنزین مردم از کارت سوخت‌ها استفاده نمی‌کنند و این‌ها می‌تواند دلایل مثبتی برای حذف کارت سوخت‌ها باشد.

کاظمی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار قاچاق بنزین در کشور صورت نمی‌گیرد گفت: گاهی مباحثی درخصوص چند نرخی شدن بنزین هم مطرح می‌شود که ما از همان ابتدا با چند نرخی بودن بنزین مخالف بودیم و امروز هم نمی‌خواهیم در این مسیر گام برداریم.

 وی با اشاره به طرحی که با عنوان “برندینگ” مطرح شده است گفت: طرح برندینگ مصوبه دولت است و بدین صورت است که جایگاه‌ها تحت نظر یک برندی قرار خواهند گرفت و این الزام وجود ندارد که هر شخص یا شرکتی مثلا صد جایگاه را در اختیار داشته باشد.

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: در طرح برندینگ پاسخگویی جایگاه‌داران به مشتری‌ها بیشتر می‌شود و می‌توان بیش از پیش رضایت مردم را جلب کرد.

 کاظمی در خصوص قیمت بنزین پس از اجرای طرح برندینگ گفت: در این طرح قیمت پایه بنزین را دولت تعیین می‌کند و براساس درجه بندی که ما انجام می‌دهیم، یک نرخ خدمات برای هر برند در نظر گرفته می‌شود، برای مثال دولت قیمت پایه بنزین را هر لیتر هزار تومان تعیین می‌کند و ما هم برای یک برندی ۳۰تومان هزینه خدمات درنظر می‌گیریم.

وی اظهار داشت: در طرح برندینگ به هیچ وجه قیمت‌ها آزاد و شناور نخواهند شد و قیمت پایه توسط دولت تعیین شده و یک نرخ خدمات هم بر اساس درجه بندی برندها به قیمت بنزین اضافه خواهد شد.

دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

Copyright © 2011 - 2017 Rez1khabar.ir